Koniec wsparcia platformy Java w produktach Ricoh – co to oznacza dla użytkowników?

  • admin
  • 2025-01-22
  • 279

Z dniem 31 marca 2025 roku wygasa umowa wsparcia modułu Java pomiędzy Oracle i Ricoh. Oznacza to, że Ricoh nie będzie już udostępniał aktualizacji bezpieczeństwa ani nowych funkcji dla produktów wykorzystujących platformę Java w kontekście drukowania i skanowania. Jeśli korzystasz z takich urządzeń, warto już teraz zaplanować odpowiednie działania, by zapewnić sobie ciągłość i bezpieczeństwo użytkowania.


Dlaczego wsparcie dla Java wygasa?

Decyzja o zakończeniu wsparcia wynika z globalnych zmian technologicznych oraz dążenia do oferowania nowoczesnych, bezpiecznych i wydajnych rozwiązań. Ricoh konsekwentnie wprowadza nowe standardy, dlatego rekomenduje migrację do nowszych rozwiązań oraz aktualizację urządzeń do wersji, które wspierają technologie natywne, niewymagające platformy Java.


Co oznacza to dla Twojego urządzenia?

Brak wsparcia oznacza, że po 31 marca 2025 roku Ricoh nie będzie już zapewniał aktualizacji i usprawnień dla produktów wykorzystujących platformę Java. Nie wpływa to na bieżący poziom bezpieczeństwa urządzeń, jednak brak aktualizacji oznacza zwiększone ryzyko w przyszłości, gdy pojawią się nowe zagrożenia.


Jakie działania należy podjąć?

Dalsze kroki zależą od używanych obecnie kombinacji rozwiązań i produktów Ricoh. Aby zapewnić bezpieczeństwo oraz płynne działanie urządzeń, zalecamy kontakt z lokalnym działem wsparcia technicznego Ricoh w celu omówienia dostępnych opcji.


Aktualizacje i migracje

W przypadku użytkowników korzystających z rozwiązań opartych na platformie Java, Ricoh rekomenduje migrację do nowszych wersji lub alternatywnych rozwiązań:

  • - Streamline NX v2 - Zalecana migracja do Streamline NX v3 lub zmiana na inne kompatybilne rozwiązanie.
  • - Streamline NX v3 - W zależności od zainstalowanej wersji rekomendowana jest aktualizacja do najnowszej wersji obsługującej klienta natywnego.

Uwaga: Wersja SLNX V3 23R1 obsługuje zarówno rozwiązanie hybrydowe (z platformą Java), jak i natywne. Od wersji 24R1 wspierane jest wyłącznie rozwiązanie natywne.

  • - GlobalScan NX v2, Card Authentication Package v2, Enhanced Locked Print NX v2 - Wymagana aktualizacja do nowszych wersji lub migracja na inne rozwiązania.

Inne popularne rozwiązania firm trzecich, których może dotyczyć ten problem, to m.in.: SafeCom, eCopy ShareScan, FollowMe, Watchdoc.


Wyłączenie obsługi Java na urządzeniach Grupy A

W przypadku urządzeń z Grupy A, które obsługują pełną wersję natywną Streamline NX, zaleca się wyłączenie ustawień maszyny wirtualnej Java, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa.


Urządzenia Grupy A:

Te modele są kompatybilne z natywnymi rozwiązaniami i wymagają jedynie dostosowania ustawień:

Druk produkcyjny:

  • - Pro C5200S, Pro C5210S
  • - MPC W2201
  • - MP C6503SP, MP C8003SP, MP C9003SP
  • - MP 6503SP, MP 7503SP, MP 9003SP
  • - MP C2004(A)SP, MP C2504(A)SP, MP C3004(A)SP, MP C3504(A)SP, MP C4504(A)SP, MP C5504(A)SP, MP C6004SP
  • - MP C2004ex(A)SP, MP C2504ex(A)SP, MP C3004ex(A)SP, MP C3504ex(A)SP, MP C4504ex(A)SP, MP C5504ex(A)SP, MP C6004exSP

Druk biurowy:

  • - MP 2555(A)SP, MP 3055(A)SP, MP 3555(A)SP, MP 4055(A)SP, MP 5055(A)SP, MP 6055SP
  • - SP C840DN, SP C842DN
  • - SP 8400DN
  • - MP C306ZSP(F), MP C406ZSP(F)
  • - MP C307SP(F), MP C407SP(F)
  • - IM 350, IM 450
  • - MP 305+SPF


Wymiana urządzeń Grupy B

Urządzenia z Grupy B nie obsługują pełnej wersji natywnej i zalecana jest ich wymiana na nowsze modele:

Druk biurowy:

  • - MP 2554 / 3054 / 3554 / 4054 / 5054 / 6054 – Standard
  • - SP 6430DN – Standard
  • - P C600 – Opcja*
  •  -SP C352DN – Opcja*
  • - SP C342DN – Standard
  • - SP C440DN / C435DN – Opcja*
  • - MP C401 / 401SR – Standard
  • - P 800 / 801 – Opcja*
  • - P501 / P502 – Opcja*
  • - MP 402SPF – Standard
  •  -MP501 / 601 – Standard
  • - SP5300 / 5310 – Opcja*
  • - SP 4510DN / 4520DN – Opcja*
  • - SP 4510SF / MP 401SPF – Opcja*

Druk produkcyjny:

  • - Pro C7100S / C7110S / C7100SX / C7110SX – Standard
  • - Pro C7100 / C7110 / C7100X / C7110X – Standard
  • - MP W7100 / W8140 – Standard
  • - MP W6700 – Standard
  • - Pro 8200EX / 8200S / 8210S / 8220S – Standard
  • - Pro 8210 / 8220 – Standard


* W przypadku drukarek, gdzie opcja karty Java jest opcją i nie była ona ujęta w konfiguracji – nie ma konieczności podejmowania działania. 

** Brak wsparcia dla pełnej wersji natywnej również dotyczy urządzeń starszych niż te znajdujące się na liście urządzeń grupy A i B


Skontaktuj się z nami!

Jeżeli Twoje urządzenie znajduje się na liście produktów wymagających migracji lub chcesz omówić dostępne opcje wymiany, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem Ricohsklep.pl. Nasi specjaliści chętnie doradzą, jakie rozwiązanie najlepiej spełni Twoje potrzeby, oraz przedstawią szczegółowe możliwości modernizacji.

Zapewnij sobie bezpieczeństwo i wygodę – skorzystaj z naszego wsparcia już dziś!

Tagi
Ricoh Sklep - sklep z drukarkami Ricoh, kopiarkami Ricoh i tonerami do drukarek


Nie znalazłeś szukanego produktu? Skontaktuj się z nami!

730 282 929
[email protected]
Formularz kontaktowy