Praca hybrydowa – firmy nie nadążają za potrzebami technologicznymi pracowników

  • admin
  • 2024-09-13
  • 691

Model hybrydowy pozostaje priorytetem dla pracowników, niestety wiele firm nadal nie zapewnia dostępu do odpowiednich narzędzi...

Badania przeprowadzone przez Opinion Matters na zlecenie Ricoh wskazują, że wiele firm wciąż nie wdrożyło technologii wspierających pracę hybrydową. Co piąty pracownik (20%) nie ma dostępu do kluczowych narzędzi, takich jak Microsoft Teams czy Zoom. Tylko 30% respondentów stwierdziło, że ich pracodawca dostarczył im odpowiednie oprogramowanie. Problem dotyczy również sprzętu – 29% badanych przyznało, że ich biura nie są wyposażone w niezbędne systemy audio-wideo, co utrudnia efektywne prowadzenie spotkań.




Te wyniki budzą niepokój, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak istotna dla pracowników jest elastyczność w wykonywaniu obowiązków. Dodatkowo, brak odpowiednich technologii umożliwiających pracę zdalną oraz narzędzi do organizacji pracy biurowej został wskazany jako główny powód, dla którego ankietowani mogą rozważyć zmianę pracodawcy w ciągu najbliższego roku.

Menedżerowie są świadomi tego wyzwania. Blisko jedna czwarta (24%) z nich przyznaje, że narzędzia do współpracy w ich firmach nie spełniają branżowych standardów, co utrudnia codzienną pracę. Mimo to tylko 17% menedżerów wskazało poprawę doświadczeń pracowników jako strategiczny priorytet na nadchodzący rok.

Jak mogą poprawić te doświadczenia? Jednym z rozwiązań jest inwestycja w skuteczne narzędzia wspierające pracę zdalną i hybrydową. 24% ankietowanych pracowników uznało ten element za kluczowy dla zwiększenia komfortu i satysfakcji z pracy.


Firmy miały kilka lat na dostosowanie się do nowego modelu pracy, więc zaskakujące jest to, jak wiele z nich wciąż pozostaje w tyle, jeśli chodzi o zapewnienie nawet najbardziej podstawowych technologii ułatwiających współpracę i komunikację. Biorąc pod uwagę znaczące korzyści, jakie oferuje elastyczny model pracy, organizacje muszą nadać priorytet inwestycjom w niezbędne narzędzia i technologie. Bez tego nie tylko nie osiągają odpowiedniej efektywności, ale ryzykują też utratę swoich najlepszych specjalistów. Należy przy tym pamiętać, jak istotny dla sukcesu firmy jest zaangażowany i doceniony zespół


powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.


O badaniu


Metodologia badania pracowników:

Badanie przeprowadziła firma Opinion Matters na grupie 7000 biurowych pracowników z firm zatrudniających ponad 1000 osób we Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i Włoszech. Dane zostały zebrane w okresie od 9 do 21 lutego 2024 roku. Opinion Matters zatrudnia członków Market Research Society i przestrzega kodeksu MRS oraz zasad ESOMAR, będąc jednocześnie członkiem British Polling Council.


Metodologia badania decydentów:

Badanie zostało przeprowadzone przez Opinion Matters na próbie 1800 respondentów pełniących funkcje kierownicze i decyzyjne w obszarach IT, zarządzania obiektami, HR i finansów, w firmach zatrudniających ponad 1000 osób w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i we Włoszech. Dane zebrano w okresie od 9 do 23 lutego 2024 roku. Firma przestrzega kodeksu MRS, zasad ESOMAR i jest członkiem British Polling Council.

Tagi
Ricoh Sklep - sklep z drukarkami Ricoh, kopiarkami Ricoh i tonerami do drukarek


Nie znalazłeś szukanego produktu? Skontaktuj się z nami!

730 282 929
[email protected]
Formularz kontaktowy