59% firm z sektora MŚP nie jest gotowych na cyfrową transformację
34% zarządzających europejskimi małymi i średnimi przedsiębiorstwami
uważa, że ich organizacja nie przetrwa do roku 2020, jeśli nie postawi
na innowacyjność – wynika z badań zrealizowanych na zlecenie
Ricoh.Jednocześnie wyraźne jest asekuracyjne podejście do zmian.
Niemalże połowa badanych (47%) przyznała, że ich branża nie lubi dużych
zmian, a według 59% innowacje powinny być wprowadzane metodą małych
kroków.
Firmy z sektora MŚP muszą być w stanie poradzić sobie z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą cyfrowa rewolucja, zmieniające się wymogi prawne oraz elastycznie dostosowywać się do trendów gospodarczych. Planując inwestycje w nowe technologie powinny skoncentrować się na trzech podstawowych obszarach: obsłudze klienta, efektywności wewnętrznych procesów oraz odpowiednim zagospodarowaniu wiedzy i umiejętności swoich pracowników. Tylko w ten sposób dotrzymają kroku najlepszym na rynku.
Dla osiągnięcia sukcesu kluczowe znaczenie ma analiza dotychczasowej strategii działania i efektywności wdrożonych rozwiązań. Zarządzający muszą mieć odwagę by zmienić dotychczasowy kurs. Świadomość tego faktu rośnie. Aż 92% zarządzających małymi i średnimi firmami rozumie, jakie znaczenie dla ich sektora ma i będzie miała cyfrowa rewolucja. Jednocześnie aż 59% z nich przyznaje, że ich organizacja nie jest gotowa, aby w pełni wykorzystać jej potencjał. 25% z nich przewiduje, że w ciągu najbliższych dwóch lat nie będą mogli odpowiednio szybko zareagować i dostosowywać się do zmian w obowiązujących przepisach a 20% wskazuje, że nie jest w stanie wprowadzić i wykorzystać narzędzi do automatyzacji.
“Nasze badanie pokazuje, że firmy z sektora MŚP mają przed sobą bardzo dużo pracy. Cieszy rosnąca świadomość roli, jaką w rozwoju firmy pełnią innowacyjne technologie. Odpowiednie wykorzystanie nowoczesnych narzędzi jest konieczne by firma mogła szybko i sprawnie dostosować się do nowych wyzwań stawianych przez rynek i konkurencję” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. “Zrealizowaliśmy wiele wdrożeń z firmami z całej Europy. Dzięki temu możemy obserwować, w jaki sposób dzięki możliwościom oferowanym przez nowoczesne technologie rozwijają swój potencjał.”
O badaniu
Badanie przeprowadzono w sierpniu 2018 r. na grupie 3300 przedstawicieli
kadry zarządzającej małymi i średnimi firmami m.in. z Austrii, Belgii,
Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch,
Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii,
Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Więcej informacji na www.ricoh.pl
W tej samej kategorii
- „Quiet quitting” mit czy prawdziwy problem?
- [INFORMACJA] Możliwe opóźnienia realizacji zamówień
- Złoty i srebrny – nowe tonery specjalne od Ricoh
- Zmiana na stanowisku Indirect Sales Director w Ricoh Polska
- Wyróżnienia Buyers Lab dla Ricoh
- Wyróżnienia BLI dla systemów produkcyjnych Ricoh
- Wspieramy WOŚP - dowiedz się jak!
- Trzy nowe aparaty w ofercie Ricoh
- Tonery Ricoh z certyfikatem Smithers Pira
- The Art of the New – rusza roadshow Ricoh
Tagi:
- „Quiet quitting” mit czy prawdziwy problem?
- [INFORMACJA] Możliwe opóźnienia realizacji zamówień
- Złoty i srebrny – nowe tonery specjalne od Ricoh
- Zmiana na stanowisku Indirect Sales Director w Ricoh Polska
- Wyróżnienia Buyers Lab dla Ricoh
- Wyróżnienia BLI dla systemów produkcyjnych Ricoh
- Wspieramy WOŚP - dowiedz się jak!
- Trzy nowe aparaty w ofercie Ricoh
- Tonery Ricoh z certyfikatem Smithers Pira
- The Art of the New – rusza roadshow Ricoh